Vjeronauk u korelaciji s likovnom kulturom.
U subotu , 2. prosinca 2017. u Nadbiskupskom sjemeništu Zmajević, održan je nadbiskupijski stručni skup za sve vjeroučitelje na temu Katolički vjeronauk u korelaciji s Likovnom kulturom. Skup su organizirali Katehetski ured zadarske nadbiskupije i Agencija za odgoj i obrazovanje. Predavanja na zadanu temu održali su dr. art. Marina Đira i prof. Ivana Rupić.
Susret smo započeli prigodnom molitvom. Potom je sve prisutne pozdravio predstojnik kateheteskog ureda mr. sc. Don
Gašpar Dodić koji je sudionike uveo u rad stručnog skupa govoreći o važnosti plodne suradnje između vjeronauka i likovne kul
ture. Riječima podrške i ohrabrenja u pozdravnom govoru okupljenim vjeroučiteljima obratio se i Zadarski nadbiskup mons. Želimir Puljić.
Prvo predavanje na temu Pristup likovnoj umjetnosti u radu s učenicima koje je održala dr. art. Marina Đira. U svojoj poniznosti i strahopoštovanju prema Bogu ukazala nam je na određene pristupe učenika prema likovnoj kulturi u školi. Svjesni kako može biti teška samo suha riječ, predavačica je ukazala na veliki značaj shvaćanja pojedinih djela i događaja kroz promatranje slike. Osvrnula se na mnoga velika djela u povijesti koji uvelike prikazuju povezanost umjetnosti i vjeronauka. Kroz niz velikih umjetničkih djela od Isusova rođenja do smrti na križu na zanimljiv smo način otkrivali tu povezanost koja je nedvojbeno ostavila veliki značaj u prošlosti i koja i danas nadahnjuje mnoge umjetnike. Gledajući dublje i otkrivajući pojedine detalje na slikama, vidjeli smo koliko je svaki likovni pokret važan za shvaćanje umjetničkog djela. Bez sumnje je predavačica stavila naglasak na veliko djelo Leonarda da Vincija Posljednja večera koja u laičkim očima predstavlja samo lijepu sliku, međutim slušajući govor predavačice zajedno smo otkrivali to veliko djelo i divili se mnoštvu naizgled jednostavnih pokreta. Dr. art. Đira naglasila nam je važnost osobnoga promatranja i shvaćanja umjetničkih djela kojima i sami produbljujemo našu vjeru i shvaćamo smisao i značenje samog biblijskog teksta i biblijskih događaja. Nakon ovog predavanja ostao je trag koji nas dalje vodi do dubljeg promatranja i razmišljanja o umjetničkim djelima. Uslijedili su tematska rasprava i obavijesti iz Katehetskog ureda, te stanka u kojoj smo okrijepili tijelo, a zatim drugo predavanje koje je na temu Likovni izričaj u nastavi vjeronauka održala prof. Ivana Rupić. Profesorica Rupić je ukazala da biblijski sadržaji zauzimaju najviše mjesta u životu čovjeka i njegovu stvaranju. Likovno izražavanje daje mogućnost biblijskoj riječi da poprimi kreativan oblik koja je ujedno i spoznajni i odgojni čimbenik. Vrlo je važna likovna motivacija koja afirmira dječju likovnost i uspješno oblikuje biblijsku stvarnost. Nedostatak likovne motivacije dovodi do likovne krutosti i nedovoljnog izražavanja učenika. Bez likovne motivacije stvara se zid koji prijeći potpunom otvaranju učenika za dublju spoznaju biblijskog teksta. Profesorica Rupić je naglasila da treba unijeti likovne probleme kojima će učenici izraziti određeni sadržaj. Djeca likovnim izražajem proživljavaju i slikom oživljavaju određeni likovni sadržaj. Likovni se izričaj može prenijeti na današnje situacije povezivanjem s biblijskim događajima. Važno je u korelaciji vjeronauka i likovne kulture slijediti plan i program, a ne vlastiti ukus. Profesorica je stavila naglasak na rad po šabloni, koji sam po sebi nije problem, međutim raditi sve po šabloni u školi, izaziva ograničenost kod djece koje može negativno eskalirati i u društvu te svakodnevnom životu.
Profesorica Rupić je nakon tematske rasprave prezentirala likovne radove inspirirane biblijskom tematikom. U sedamdesetak slika vidjeli smo mnoštvo predivnih radova koje su učenici povezivali sa biblijskim događajima. Šablonski ili ne, ostavili su svoj trag na papiru iznoseći svoje osjećaje. Na taj su način proživljavali određene trenutke Isusovog života i nama svima na ponos ostavili svoja mala djela velikih događaja.
Vjeroučitelji su izrazili veliko zadovoljstvo odabranom temom stručnog skupa i zanimljivim tematskim raspravama, što im uvelike može pomoći u njihovu daljnjem radu osobito na području suodnosa vjeronauka i likovne kulture.