Božićno primanje zadarskoga nadbiskupa mons. dr. Želimira Puljića za ravnatelje osnovnih i srednjih škola upriličeno je u petak 14. prosinca 2012. u svečanoj dvorani Zadarskog ordinarijata. Susretu je nazočilo oko 40-tak Ravnatelja kako osnovnih tako i srednjih Zadarske nadbiskupije. Nakon pozdravne riječi predstojnika Katehetskog ureda Zadarske nadbiskupije don Gašpara Dodića pozdravnu riječ u ime ravnatelja srednjih škola nadbiskupu je uputio gosp. Rade Šimićević, ravnatelj Gimnazije Vladimira Nazora, a u ime ravnatelja osnovnih škola gosp. Nedjeljko Stanić, ravnatelj O.Š. Poličnik.
Gosp. Šimičević je u toj prigodi naglasio kako je: “Odgajati mladež zajedničko poslanje koje se može ostvariti dobrom suradnjom škole i Crkve a na taj način otkloniti konzumerizam, neoliberalizam i sačuvati vrijednosti koje su krasile hrvatskog čovjeka kroz stoljeća.“ Jedino tako – rekao je – očuvat će se vjerski i nacionalni identitet. Međutim, gosp. Stanić je nakon pozdrava spomenuo i „sukob“ između prosvjete i crkvenih autoriteta koji je nastao oko kurikuluma zdravstvenog odgoja izrazivši pri tom nadu „da će se to u dijalogu prevladati na zadovoljstvo svih i dobrobit djece.“ U školama ne treba snažiti samo kognitivnu i tehničku inteligenciju – bio je nedvosmislen gosp. Stanić – nego i emocionalnu i moralnu, da bi učenici izrasli u zdrave osobe, da znaju lučiti dobro od zla i biti otporni na pošasti relativizma.
Potom se svojom pastirskom riječju nazočnima obratio i nadbiskup mons. Puljić.
Mons. dr. Želimir Puljić je najprije izrazio kako dijeli radost i poteškoće s kojima se odgojitelji, pa tako i okupljeni susreću u svom poslu. Istaknuo je kako „odgoj uključuje razvoj umnih sposobnosti, oplemenjivanje osjećaja i osposobljavanje volje za djelovanje.“ Zato se – rekao je – odgojni proces odvija na intelektualnoj, čuvstvenoj i voljnoj razini. Intelektualna razina znači upoznavanje istine putem znanja i umovanja. To ističem – podcrtao je – jer i u prijeporu oko zdravstvenog odgoja između redaka se predstavlja kao da je Crkva protiv znanja, kao da je Crkva tradicionalna organizacija koja se buni protiv znanja. Dapače, ako je itko stimulirao znanje, onda je to Crkva. Potrebno je istaknuti da nam je stalo do toga da se dođe do pune istine, da intelekt čovjeka putem znanja i umovanja može doći do prave istine. Crkva daje punu podršku za prva tri modula. No, kod četvrtog smo kritični. Nećemo zatvarati oči. Želimo se u razgovoru i informacijama roditeljima boriti za pravu istinu i dobro djece…
U nastavku svoga obraćanja nazočnim ravnateljima rekao je sljedeće: „Blago učeniku koji oko sebe ima okruženje gdje ga se stimulira da raste dobrotom i plemenitošću. Na voljnoj razini važno je stimulirati ljude da su spremni za akciju i motivaciju. Zabrinuti smo što nema mladosti koja je spremna na akciju kao nekad. Nedostaje odgoj za motivaciju, da im se pruži perspektiva da se mogu nadati boljem. Zato se odgojitelj nalazi pred dilemom kako objediniti to pedagoško trojstvo; kako na najbolji i najdjelotvorniji način odgojiti um, oduševiti srce i potaknuti volju…..Nema savršene metode koju se može naučiti i primjenjivati. To se naziva križem odgojitelja. Često se osjećate razapeti i nemoćni. No, to ne znači kako treba pustiti da sve ide i kaniti se upućivanja, odgajanja, poticanja i karanja, bilo to zgodno ili nezgodno……Postoji i odgojni metodološki troplet po kojem se želi izboriti ono najbolje u čovjeku: to je privikavanje, uvjeravanje, dobar primjer…..Čovjek ima zadatak – da uredi prirodu. To se postiže znanošću. Zato je dezinformacija da je Crkva protiv znanosti, onoga što je ljudski um sposoban učiniti. Uređenje svijeta postiže se po znanosti i umjetnosti. Čovjek je tu i da njegovi odnosi s drugima budu uljudni obredi, plemeniti poput odnosa kad se nalazi u svetištu. To se postiže etikom i odgojem. Ako taj osjećaj imamo jedan prema drugome, onda sa strahopoštovanjem pristupamo drugome kao da sam pred svetinjom. Zadatak roditelja i vjerskih službenika kojima je stalo do spasenja ljudi je i da se čovjek podredi Stvoritelju putem religije. Slobodna smo bića, Bog nas je takvima stvorio. Cijeni našu slobodu i neće ništa protiv te slobode učiniti. Drago mu je kad dođemo do spoznaje da smo neovisni, ali ovisni o njemu. Zato mu se treba podrediti. U tropletu uređenja prirode, ophođenja s drugima i podređenja Stvoritelju događa se proces odgoja na koji su pozvani odgojitelji” – istaknuo je nadbiskup.
Na kraju svog obraćanja ravnateljima Nadbiskup im je zahvalio što pomažu da se na ljudskoj i stručnoj razini izvrši to poslanje. Pohvalio je nastojanje da opremaju učionice suvremenim pomagalima, što olakšava rad sustava u kojemu je važna uloga i vjeronauka. “Premda se ponekad čini da se nije lako baviti odgojnim poslom, nismo bez nade i svjetla. Nije lako u suvremenom društvu uočiti pravo svjetlo, otkriti istinske božićne vrijednosti ili sačuvati one koje smo primili. No, vidimo i znamo kako su mnoga naša braća i sestre u tome uspjeli” – zaključio je nadbiskup Puljić i izrazio Ravnateljima najljepše želje za Sretan Božić i blagoslovljenu Novu 2013. godinu.